Οι αναρτήσεις μας

28Φεβ2022
Δραστηριότητα εσωτερικού ή εξωτερικού χώρου

Εξοπλισμός: Κανένας

Τρόπος υλοποίησης:

Εσείς και ένας άλλος ενήλικας ενώστε (χιαστί) τα χέρια για να δημιουργήσετε μια αιώρα και να κρατήσετε το παιδί ανάμεσά σας σε οριζόντια θέση. Βεβαιωθείτε ότι είστε και οι δύο αρκετά κοντά για να ασκήσετε μια μικρή πίεση στο παιδί με το σώμα σας.

Κουνάτε και οι δύο μπρος-πίσω: πρώτα προς την πλευρά του κεφαλιού, ώστε το κεφάλι του παιδιού να βρεθεί ψηλότερα από τα πόδια και μετά πίσω, ώστε τα πόδια να είναι ψηλότερα από το κεφάλι.

Όλη την ώρα που λικνίζετε, τραγουδάτε π.χ. “κούνια μπέλα, έσπασε…”

Το κλειδί της άσκησης είναι να διατηρείται σταθερή βαθιά πίεση στο σώμα του παιδιού, ενώ ταυτόχρονα διατηρείται και η οπτική επαφή με το παιδί.

[…]

4Οκτ2021

Το θεραπευτικό τραγούδι αναφέρεται στη γενικευμένη χρήση δραστηριοτήτων τραγουδιού για διάφορους θεραπευτικούς σκοπούς. Το θεραπευτικό τραγούδι απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών με έναν γενικό και αδιαφοροποίητο τρόπο. Μπορεί να εφαρμοστεί ατονικά ή ομαδικά σε όλες τις ηλικίες και τις διαγνώσεις. Η τεχνική μπορεί να αναπτύξει μια σειρά από στόχους σε συγκεκριμένες περιοχές της ομιλίας, της γλώσσας, του αναπνευστικού ελέγχου και της ζωτικότητας μέσα από μια ολοκληρωμένη θεραπευτική εμπειρία. Μέσω της συμμετοχής στη δημιουργία της μουσικής εμπειρίας, το θεραπευτικό τραγούδι φαίνεται να μπορεί να ενισχύσει ταχύτερα τους θεραπευτικούς στόχους, καθώς και να βοηθήσει στην αξιολόγηση από το άτομο της μεταφοράς τους σε ένα λειτουργικό επίπεδο (Johnson, 2014).

[…]

9Ιούλ2021

Η τέχνη μπορεί να αποτελέσει σημαντικό θεραπευτικό εργαλείο για βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας, που αποτελούν αντικείμενο μελέτης πλήθους επιστημών (ιατρικής, ψυχολογίας κ.α.). Στις τέχνες που χρησιμοποιούνται θεραπευτικά συμπεριλαμβάνονται η θεραπεία τέχνης (art therapy), η μουσικοθεραπεία, η δραματοθεραπεία, η χορο/κινησιοθεραπεία, η θεραπεία με ποίηση/λογοτεχνία (Malchiodi & Crenshaw, 2014).

[…]

28Μαΐ2021

Μια διαφορετική προσέγγιση στην μουσική εκπαίδευση αποτελεί η μέθοδος Dalcroze. Συνδυάζοντας μουσική και ρυθμό, ενεργοποιούνται διάφορες περιοχές στον ανθρώπινο νου, αναπτύσσοντας την γνώση, την φαντασία και τροποποιώντας την συμπεριφορά με έναν μοναδικό και ποιοτικό τρόπο.

Οι εκφράσεις στα πρόσωπα τω παιδιών στο βίντεο, μιλούν από μόνες τους!

Δρ. Ανδρέας Μπέσσας, Λογοθεραπευτής – Ειδικός Παιδαγωγός

Συνεργάτης του ΤΕΕΑΠΗ Παν. Πατρών και του Παν. Λευκωσίας (ΜΠΣ: Ειδική αγωγή και εκπαίδευση)

Επιστημονικός συνεργάτης του Διεπιστημονικού Κέντρου ΕνΛόγω